.

.

به وب سایت من خوش امدید
ایمیل مدیر :

» تير 1401
» بهمن 1400
» دی 1400
» آذر 1400
» مهر 1400
» شهريور 1400
» فروردين 1400
» بهمن 1399
» دی 1399
» آذر 1399
» مهر 1399
» شهريور 1399
» مرداد 1399
» تير 1399
» خرداد 1399
» ارديبهشت 1399
» فروردين 1399
» اسفند 1398
» بهمن 1398
» دی 1398
» آذر 1398
» مهر 1398
» شهريور 1398
» مرداد 1398
» تير 1398


» اسپرت اریو
» اپشن اریو z300
» کادو تولد






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS
شهرک صنعتی عباس آباد
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال دو شنبه 30 تير 1399 در ساعت

شهرک صنعتی عباس آباد

شهرک صنعتی عباس آباد مرکزی است که کارخانه ها ،کارگاه ها و مراکز تولیدی که در زمینه ی صنایع فلزی ، پلاستیک ، کانی ، مواد غذایی ، برق الکترونیک ، نساجی ، پوشاک شیمیایی ، سلولزی و… فعال هستند در این شهرک مستقر می باشند.

وسعت بالای این شهرک صنعتی و وجود کارخانجات بزرگ و مطرح مانند امرسان و اخوان و دیگر صنایع بزرگ باعث شده که این شهرک صنعتی عباس آباد را به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی تهران بشناسیم.

شهرک صنعتی عباس آباد
مساحت کلی شهرک صنعتی عباس آباد در شهرستان پاکدشت

مساحت کلی شهرک صنعتی عباس آباد برابر ۱۰۲۹ هکتار می باشد که از این مساحت ۶۹۰ هکتار را صنایع مختلف دربر گرفته اند و حدود ۳۴۰ طرح جدید در دست احداث می باشد. طی آخرین آمار حدود ۴۲۰۰۰نفر در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

با توجه به وسعت این شهرک و نیاز واجب صنایع ، این شهرک دارای امتیازات آب ، برق ، گاز ، تلفن و اینترنت نیز می باشد. داشتن تصفیه خانه مجزا برای آب و همچنین پست برق فشار قوی از دیگر امتیازات این شهرک صنعتی بزرگ می باشد.

صنایع مجاز برای استقرار: فلزی و ریخته گری ، کانی غیر فلزی ، غذایی ، برق الکترونیک ، نساجی و پوشاک ، شیمیایی ، سلولزی

تعدادی از واحدهای بزرگ فعال مستقر در شهرک:

صنام الکترونیک ، امرسان ، اخوان ، پارسا پلاستیک ( پاپکو ) ، ارتعاشات صنعتی ایران ، بیت پرداز ، ایمن آینه ، شیرآلات قهرمان ، صنایع ارتباطی پایا ، سرشار برودت سونیا ، توسعه صنایع نفت و گاز سرو ، نایلون سپید ، بستنی شاد ، تابش گران نور ، راسل تابلو ، ماشین سازی دیانی ، مرکب ایران ، بهنام صنعت پایا

 

شما عزیزان جهت فروش سوله در شهرک صنعتی عباس آباد می توانید با شماره 3498298-0912 تماس بگیرید.

 

 

.:: ::.
بازی آنلاین سایفارم
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال شنبه 9 خرداد 1399 در ساعت
بازی آنلاین سایفارم
 
به آینده سفر کنید و در بازی رایگان سایفارم، ایستگاه فضایی خودتون رو مدیریت کنید.در این بازی مزرعه داری از حیوانات بامزه نگهداری کنید و در کنار دوستان به تجارت فضایی بپردازید.
 
بازی آنلاین سایفارم از جدیدترین بازی های سرگرمی شهرسازی است که در محیطی فانتزی شما را به یک سفر جدید ماجراجویانه می برد.

سایفارم یک بازی مزرعه داری و فارمینگ فضایی است. در این بازی شما مدیر یک ایستگاه فضایی به نام سایفارم هستید. از حیوانات نگهداری می‌کنید، به آنها غذا می‌دهید و از آنها دی‌ان‌ای (DNA) دریافت می‌کنید. ساکنین سیاره‌های این دنیا به محصولات شما احتیاج دارند. آنها محصولاتتان را از شما می‌خرند و به شما پول و آیتم‌هایی می‌دهند که برای پیشرفت نیاز دارید. شما می‌توانید با ساختن سکوهای جدید، ایستگاه فضاییتان را گسترش دهید. ساختمان‌های پیشرفته بسازید و دی‌ان‌ای حیوانات را تغییر دهید.

داستان در سال ۳۰۱۹ اتفاق می‌افتد. همه‌ی موجودات جهان در صلح کامل به سر می‌برند. آنها یاد گرفته‌اند که در کنار هم زندگی کنند و همدیگر را دوست داشته باشند. روی کره‌ی زمین سازمانی به نام «بانک دی‌ان‌ای زمین» یا به اختصار «بَدْناز» شکل گرفته است که مجموعه‌ای کامل از دی‌ان‌ای تمامی موجودات زنده‌ی زمین را نگهداری می‌کند. بدناز برای گسترش حیات زمینی در جهان شروع به احداث ایستگاه‌هایی با نام «سایفارم» در فضا می‌کند. مدیریت این ایستگاه‌ها به داوطلبانی از کره‌ی زمین داده می‌شود. سایفارم‌ها از حیوانات زمینی نگهداری می‌کنند و با خوشحال نگه‌داشتنشان دی‌ان‌ای‌شان را در بالاترین کیفیت دریافت می‌کنند. موجودات دیگر سیاره‌ها از جمله نژادهای مختلفی از آدم فضایی‌ها و ربات‌ها به علت علاقه‌شان به حیوانات زمینی این دی‌ان‌ای ها را از سایفارم‌ها خریده و روی سیاریشان پرورش می‌دهند. ایستگاه‌های پیشرفته‌تر قابلیت‌هایی مثل استخراج ژن‌های خاص حیوان‌ها و تغییر دادن دی‌ان‌ای را بدست می‌آورند و حیوان‌هایی با قابلیت‌های خاص تولید می‌کنند که توان زندگی کردن در سیاره‌های مختلف را دارند. اگر دوست دارید تا در گسترش حیات زمین در جهان مشارکت کنید، سایفارم خودتان را شروع کنید!

سایفارم یک بازی خانه سازی ایرانی برای موبایل و تبلت است. شما میتوانید این بازی جدید را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

ویژگی‌های سایفارم:

♦ سبک بازی مزرعه داری یا بازی خانه سازی.

♦ مراقبت از حیوانات جذاب و با مزه باغ وحش در ایستگاه فضایی.

♦ بازی جدید علمی تخیلی.

♦ تجربه بازی مزرعه داری و فارمینگ در فضا.

♦ ساختمان‌ها، مزرعه ها و فناوری‌های متنوع.

♦ مراقبت و نگهداری از حیوانات دوست داشتنی.

♦ شخصیت‌های جذاب و سرگرم کننده از نژادهای مختلف زمینی و فضایی.

♦ خانه سازی در کنار ساخت مزرعه رویایی و مزرعه داری و فارمینگ آنلاین

♦ وسایل تزیینی متنوع و قابلیت شخصی سازی بالا.

♦ طراحی ایستگاه فضایی به سبک home design و طراحی دکوراسون زیبا

♦ رقابت با سایر بازیکنان در رتبه‌بندی تجربه و لایک.

♦ رویای ساخت یک مزرعه بهاری و همیشه تازه با حیوانات با مزه.

♦ امکان چت و گفتگو با دوستان در داخل بازی.

♦ بازی آنلاین با امکان رقابت و چت با سایر بازیکنان در سای شو.

♦ امکان یافتن دوستان جدید در بازی و فرستادن کادو برای آنها.

♦ امکان سر زدن به ایستگاه‌های فضایی دیگر.

♦ امکان ایجاد اتحاد با سایر بازیکن‌ها.

♦ بازی مزرعه داری – فارمینگ به سبک harvest moon – Hay Day – و بازی های فانتزی برتر سبک مزرعه داری و نگهداری از حیوانات

♦ همکاری با اعضای اتحاد خود برای شرکت در مسابقه روزانه سای شو.

بازی سایفارم به خاطر داشتن مسابقات آنلاین، چت و سایر قابلیت‌های اجتماعی خود نیاز به اینترنت دارد.

 

.:: ::.
رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و هتل یا خرید حضوری از آژانس
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال یک شنبه 11 ارديبهشت 1399 در ساعت

انجام رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل به صورت اینترنتی چندسالی است که به صورت جدی توسط برخی از آژانس ها و یا شرکت های گردشگری دنبال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اما هنوز عده ای معتقدند که بلیط هواپیما را باید به صورت حضوری خرید و دلایلی نیز برای آن می آورند. دلایلی مانند امکان کلاه برداری و یا سخت کار کردن با اینترنت عموما از سوی این افراد مطرح می شود.

 اما کدام مناسب تر است؟ در این مقاله به بررسی خرید اینترنتی و حضوری بلیط هواپیما می پردازیم.

 

چرا بلیط هواپیما را اینترنتی بخریم؟

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی، بسیار ساده تر از خرید حضوری است. در آن بدون اتلاف وقت در ترافیک و در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل می توان بلیط تهیه کرد.

 زمانی که به صورت اینترنتی خرید می کنید، به راحتی می توانید قیمت های مختلف سایت ها را تنها در چند دقیقه مقایسه کنید. ساعت پروازی را بدون نیاز به انتظار برای پاسخگویی کانتر آن چک کنید. البته این بدان معنی نیست که نمی توانید از کارشناسان پشتیبانی بگیرید!

در خرید اینترنتی بلیط هواپیما همیشه بخشی به نام کال سنتر و یا پشتیبانی وجود دارد که نقطه قوت آن نسبت به خرید حضوری بلیط از آژانس هاست. چرا که در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود و مانند خرید حضوری بلیط تنها به ساعات خاصی محدود نمی شوند.

در خریدهای اینترنتی پشتیبانی تا انتهای خرید شما صورت می گیرد و افرادی که عموما با هواپیما سفر می کنند، می دانند که زمان کنسلی بلیط در میزان جریمه ای که ایرلاین تعیین می کند بسیار اهمیت دارد. در خرید اینترنتی زمانی که نیاز به کنسلی بلیط نیز دارید، نیازی به طی کردن مسافت تا آژانس و اعلام آن نیست. مسافران به راحتی و تنها در چند دقیقه میتوانند بلیط هواپیما https://www.safarme.com/ را کنسل کنند.

 

رزرو اینترنتی هتل

یکی از مواردی که جزو مزایای رزرو اینترنتی هتل نسبت به رزرو سنتی از آژانس هاست، مشاهده و مقایسه اتاق های هتل ها در چند دقیقه می باشد. مسافرین می توانند قبل از رزرو هتل به راحتی عکس ها، نظرات سایرین، کیفیت و قیمت هتل ها را مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید کنند.

در حالت اینترنتی تعداد هتل هایی که می توانند انتخاب کنند بیشتر از تعداد پیشنهادی آژانس هاست و این مزیت دیگر رزرو هتل به صورت آنلاین است.

در رزرو آنلاین هتل، مانند خرید بلیط کارشناسان پشتیبانی لازم را انجام می دهند و هیچ محدودیت زمانی مانند خرید حضوری وجود ندارد و در هر ساعت از شبانه روز می توان رزرو هتل را انجام داد.

کنسلی هتل نیز با سرعت بیشتری در خرید های اینترنتی صورت می گیرد و نیازی به حضور دوباره در آژانس نیست.

خرید تلفنی بلیط هواپیما و رزرو هتل در کنار رزرو اینترنتی

از آنجایی که ممکن است عده ای در خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل، مشکل داشته باشند و به هر دلیلی از جمله نداشتن اینترنت یا توانایی کار با کامپیوتر، تعدد کارها و نداشتن وقت کافی و ... سایت سفرمی در کنار فروش اینترنتی بلیط هواپیما و هتل، رزرو تلفنی را اضافه کرده است. علاوه بر این ممکن است برخی از مردم به جای خواندن مشخصات یک اتاق و یا یک پرواز علاقمند به توضیح شنیدن و هم صحبتی با مشاوران باشند و فرصت خرید حضوری از آژانس ها را نداشته باشند. از این رو طرح رزرو تلفنی علاوه بر اینکه مشکلات خرید حضوری از آژانس ها را ندارد تمام ویژگی های یک خرید حضوری را در بر دارد. این طرح هم به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران سفرمی قرار می گیرد.

 

معایب خرید اینترنتی

با توجه به زیاد شدن سایت های اینترنتی فروش بلیط، انتخاب سایتی مناسب و معتبر که قیمت مناسبی ارایه دهد کمی دشوار است.

به همین دلیل گاها خریداران بلیط با کلاهبرداران اینترنتی و یا قیمت های متفاوت سایت سردرگم می شوند. به همین دلیل هنوز عده زیادی خرید اینترنتی بلیط هواپیما را انجام نمی دهند.

نکاتی که باید در هنگام خرید اینترنتی به آن توجه کنید

عموم سایت های معتبر با بیشتر ایرلاین های داخلی و ایرلاین های خارجی فعال در کشور همکار دارند. و قیمت های روی سایت به صورت مستمر به روز رسانی می شود.

سایت های معتبر دارای نماد الکترونیکی هستند.

.:: ::.
در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال شنبه 22 اسفند 1398 در ساعت

در هنگام خرید باتری ال جی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اگر شما هم از عاشقان برند الجی هستید باید توجه داشته باشید که خرابی قطعات الکترونیکی دستگاه های پرکاربردی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اجتناب ناپذیر است و به خصوص امروزه که هیچ کاربری حتی ساعتی را بدون در دست داشتن گوشی همراه متصور نیست . گوشی های الجی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این غول کره ای علیرغم کیفیت و نوآوری های زیادی که در قطعات گوشی های همراه خود به خرج داده است ، عمر مفیدی دارد که با گذر از آن نیاز به خرید باتری الجی جدید و یا خرید شارژر و کابل الجی که بخش مصرفی هر گوشی را تشکیل می دهد پیدا می کنید.

 

در این نوشته قصد داریم نکاتی را که لازم است در هنگام خرید باتری ال جی و  تعویض باتری الجی نیاز دارید ، مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا نیاز به تعویض باتری ال جی پیدا می کنیم؟

در ابتدا بد نیست نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باتری موبایل بعد از مدتی خراب می شود. اولا باتری موبایل و یا تبلت  بخش مصرفی این وسایل به حساب می آیند. به گفته کارشناسان صنعت باتری  هر باتری موبایل بعد از میانگین 500 بار شارژ  و دشارژ شدن  بخش عمده ای از کارایی خود را از دست می دهد. این بدین معناست که شارژ گوشی شما سریعا به صفر نزدیک می شود گهگاه گوشی شما در طول روز خود به خود خاموش می شود و یا این که با یک مکالمه مقدار زیادی از شارژ باتری شما کم می شود تمامی این  موضوعات  باعث می شود که شما نیاز به دفعات بیشتری برای شارژ کردن گوشی خود پیدا کنید. (توصیه می کنیم همواره از شارژر و کابل  اصلی  الجی  استفاده کنید.) حال اگر طی مرور زمان  از شارژر اورجینال گوشی خود استفاده نکنید ، و برای شارژ موبایل و یا تبلت  از شارژر های فیک استفاده کنید آسیب وارده به باتری را دوچندان می کنید. در اینجا لازم است اهمیت  استفاده از شارژر و کابل اصلی تاکید کنیم  شما با خرید شارژر الجی اصل و با کیفیت علاوه بر حفظ سلامت باتری از آسیب به گوشی الجی خود هم جلو گیری می کنید. در غیر اینصورت استفاده از شارژر های فیک یا تقلبی باعث می شود  به صورت علمی میزان جریان و ولتاژ ورودی به گوشی

 

شما بیش از مقدار مورد نیاز آن باشد و همین موضوع باعث  کم شدن عمر باتری گوشی و در بعضی از موارد باد کردن باتری موبایل الجی  شما را فراهم  می کند.

به طور خلاصه در در زمانی که استفاده از شبکه های اجتماعی به عادتی روزمره تبدیل شده، استفاده از گوشی موبایل بیش از توان آن می باشد. سایر نکاتی مانند دقت نکردن به نور صفحه، نبستن اپلیکشن هایی که در پس زمینه از منابع باتری استفاده می کنند، روشن بودن همیشگی وای فای، ‌دیتا، بلوتوث، مکان یاب و سایر برنامه های جانبی، استفاده از گوشی زمانی که به شارژر متصل است، همگی باعث هدر رفتن منابع باتری الجی می شود.

اگر با خود صادق باشید، خرابی امروز باتری ال جی شما به دلیل رعایت نکردن موارد بالا یا دست کم، بی اهمیت شدن اکثر آنها طی مرور زمان است. اما در هر صورت باتری بخش مصرفی هر گوشی به حساب می آید دیر یا زود عمرش کم خواهد شد و خرابی باتری موبایل اجتناب ناپذیر خواهد بود.البته رعایت موارد بالا قطعا باعث طولانی تر شدن عمر باتری شما خواهد شد. و اما تشخیص باتری خراب چگونه انجام می شود؟ چند نشانه ی ساده برای تشخیص خرابی وجود دارد که در بخش بعد آن ها را بررسی می کنیم

آیا باتری گوشی ال جی شما خراب شده است؟

دراین بخش قصد نداریم به این موضوع به طور تخصصی بپردازیم. در این قسمت چند روش ساده برای تشخیص خرابی باتری از روی ظاهر آن می پردازیم. البته این روش ها منحصر به برند ال جی نیست و برای هر نوع گوشی قابل استفاده است. این روش ها به شرح زیر هستند:

روش اول: باتری گوشی خود را جدا کنید و آنرا به دقت بررسی کنید

هر نشانی از باد کردگی، تغییر رنگ به زرد یا سیاه در برخی قسمت ها مخصوصا پورت های باتری، نشت مایعات و نشانه هایی از این قبیل به سادگی یعنی باتری گوشی شما خراب شده است.با دیدن هر کدام از این نشانه باید هرچه زودتر باتری موبایل خود را تعویض کنید.  باتوجه به اینکه قیمت  گوشی های موبایل در این یکی دو سال  اخیر به شدت افزایش یافته  قیمت باتری الجی بسیار ناچیز به حساب می آید  پس برای حفظ سلامت گوشی خود باید توجه داشته باشید که پشت گوش انداختن در این موارد باعث وارد شدن آسیب جدی به گوشی موبایل شما خواهد شد .

نکته: توجه داشته باشید که اگر باتری موبایل شما باد کرده به هیچ عنوان به آن  فشار وارد نکنید  احتمال آتش سوزی و انفجار در این نوع باتری ها بسیار بالاست .

.

روش دوم: تست سلامت باتری مدل های الجی که دارای  باتری داخلی  هستند

اگر گوشی ال جی شما از سری مدل هایی هست که دارای باتری داخلی می باشد که کاربر دسترسی به باتری ندارد , نگه نداشتن شارژ  و یا تخلیه سریع باتری و خاموش شدن گوشی در بین مکالمه و در مواقعی باد کردن باتری که این خود باعث فشار به درب پشت گوشی و یا ال سی دی موبایل شما می شود در تمامی این موارد شما باید اقدام به تعویض باتری الجی خود بکنید  .

البته روش های نرم افزاری زیادی برای تست سلامت باتری های الجی وجود دارد که  می توانید به وسیله آنها میزان سلامت باتری موبایل الجی خود را بررسی کنید .

راه اول : کد ussd  زیر را در گوشی الجی خود وارد کنید *#*#4636#*#*  : این کد اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. همین حالا این کد را در گوشی خود وارد کنید تا از سلامت باتری موبایلتان مطمئن شوید .البته ممکن است این کد بر روی گوشی شما جواب ندهد برای این موضوع راه حل دوم را امتحان کنید.

 

 

راه دوم : برنامه ی android battery macroPinch یا برنامه های battery  برای اندروید را دانلود و نصب کنید . این برنامه ها اطلاعات دقیقی از سطح سلامت باتری موبایلتان در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و در استفاده از آن دچار مشکل نمی شوید.

 

تا به اینجا به دو موضوع اساسی پرداختیم: 1- چرا باتری ها خراب می شوند؟ 2- آیا باتری موبایل شما در حال حاضر نیاز به تعویض دارد یا خیر؟ بعد از این نوبت به یک بحث اساسی در حوزه ی خرید باتری ال جی می رسد باید توجه داشته باشید حتما برای موبایل ال جی خود  باتری اصلی تهیه کنید ممکن هست باتری اورجینال الجی کمی گران تر از نمونه های فیک و تقلبی باشد  ولی باید این را در نظر  بگیرید که استفاده از باتری های اورجینال علاوه بر عمر طولانی تر سلامت گوشی شما  نیز حفظ خواهد شد .

امروزه با وجود فروشگاه اینترنتی خرید محصولات این چنینی دیگه خیلی سخت نیست ما فروشگاه های زیادی داریم که به طور تخصصی در زمینه باتری موبایل و شارژر و غیره فعالیت می کنندشما به راحتی میتوانید محصول مورد نظر خود را با گارانتی  تهیه کنید و در سریع ترین زمان تحویل بگیرید .

فروشگاه اینترنتی جی اس ام باتری

 

 

.:: ::.
4 دلیل که برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هزینه‌های سازمان شما را کاهش می‌دهد.
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال شنبه 3 اسفند 1398 در ساعت

4 دلیل که برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه هزینه‌های سازمان شما را کاهش می‌دهد.

 

یکی از چالش‌برانگیزترین تصمیماتی که مدیران سازمان‌ها باید بگیرند این است که چه کارهایی در سازمان به صورت داخلی انجام شود و چه کارهایی را برون‌سپاری کنند. به بیان ساده‌تر برای چه کارهایی نیرو استخدام کنند و برای چه کارهایی پیمانکار بگیرند. این را می‌توان از ساده‌ترین کارهایی که یک سازمان انجام می‌دهد تا پیچیده‌ترین آنها تعمیم داد.

 به عنوان مثال کارخانه‌ای را مجسم کنید که ناهار روزانه پرسنل خود را تأمین می‌کند. بهتر است این کارخانه با یک رستوران قرارداد ببندد و غذای روزانه خود را از آن تهیه کند؟ یا بهتر است در محل کارخانه آشپزخانه‌ای مهیا کند و آشپزانی استخدام کند تا هر روز غذای پرسنل را بپزند؟

تصمیم‌گیری در این مورد به بسیاری از پارامترها بستگی دارد و هر مدیری ممکن است که به جواب منحصر به فرد خود برسد. ولی در نهایت همانطور که می‌دانیم کسب و کارها هر روز بیشتر و بیشتر به سمت برون‌سپاری می‌روند و حتی بزرگترین شرکت‌های دنیا امروز بخش عمده‌ای از کارهای خود را برون‌سپاری کرده‌اند تا به این ترتیب هزینه تمام شده محصولات و خدمات خود را کاهش دهند و سود خود را بیشتر کنند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه یکی از خدماتی است که هرچه سازمان‌ها به سمت برون‌سپاری آن بروند قیمت تمام شده‌ای که بابت آن می‌پردازند کمتر خواهد بود. فراموش نکنیم که در دنیای امروزی که تقریباً همه چیز حول محور کامپیوتر و اینترنت می‌گردد، تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه یکی از حساس‌ترین مسائلی است که هرگز نباید مغفول بماند.

 

اما برون سپاری خدمات شبکه چرا و چگونه هزینه های سازمان را کاهش می‌دهد؟

 

1- خدمات سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر: یک کارمند، چه از لحاظ حیطه‌های تخصصی، و چه از لحاظ سرعتِ عمل در رسیدگی به مشکلات، با محدودیت‌های زیادی روبه‌روست و این محدودیت‌ها در واقع تحمیل هزینه به سازمان است. در حالی که نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت خدماتِ شبکه، در واقع قرارداد با گروهی از دهها کارشناس است. تعدُد کارشناسان در شرکت‌های پشتیبانی شبکه باعث می‌شود تا اولاً هیچ کاری از عهده‌ی آنها خارج نباشد و ثانیاً مشکلات خیلی سریعتر رفع گردند. البته برای این کار لازم است تا شرکت پشتیبانی شبکه جزو آن دسته از شرکتهایی نباشد که تعداد پرسنلش از تعداد انگشتان یک دست کمتر است. در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه تعداد پرسنل فنی یکی از پارامترهای اساسی است. و البته این پرسنل باید در استخدام شرکت باشند. نه اینکه از نیروهای فریلنسر استفاده کنند یا نیروهای قرضی از دیگر شرکت ها بگیرند و به پروژه‌های خود اعزام کنند. شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس یکی از شرکت هایی است که بیش از سی نفر پرسنل فنی دارد و به هیچ وجه از نیروهای فریلنس یا قرضی استفاده نمی‌کند. اگر می‌خواهید با یک شرکت پشتیبانی شبکه قرارداد ببندید برای اطمینان از این موضوع می‌توانید از آنها لیست بیمه نفراتشان را بخواهید تا مطمئن شوید که نیروهایی که برای کار در سازمان شما اعزام می‌کنند در استخدام خودشان هستند.

 

2- دسترسیِ 24x7: یکی دیگر از مزایای برون سپاری خدمات شبکه به شرکت ها نسبت به استخدام نفرات این است که نیروی کارِ استخدامی در روزهای تعطیل، مرخصی و در تمام ساعات غیرکاری از دسترس کارفرما خارج است. اگر در زمانهای عدم حضور کارمند مشکلی در شبکه کامپیوتری سازمان به وجود بیاید عملاً ممکن است کل روند کاری بازبایستد و هزینه‌ی بسیار سنگینی به بار بیاورد. در حالیکه قراردادهای شرکتهای خدمات شبکه معمولاً قراردادهای 24x7 هستند. به این معنی که خدمات در آنها 7 روز در هفته و 24 ساعت در شبانه روز تضمین شده است. البته قبل از امضای قرارداد با آنها باید از چنین موضوعی اطمینان حاصل کنید. چون برخی از آنها خدماتشان را به ساعات اداری محدود می‌کنند و این ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

 

3- کاهش هزینه‌های بالاسری: هزینه‌ای که یک کارمند برای سازمان دارد فقط حقوق دریافتیِ او نیست. بلکه حقوق فقط بخشی از پرداختی‌هاست. بلافاصله پس از استخدام یک کارمند حق بیمه، عیدی، سنوات، مالیات، و هزینه‌های دیگری که در سازمانهای مختلف متفاوت است، به کارفرما تحمیل می‌شود. برون‌سپاری بارِ همه‌ی هزینه‌های اضافه را از روی دوش کارفرما برمی‌دارد.

 

4- امکان جبران خسارت: اگر اهمالی از جانب یک کارمند سر بزند که باعث ضرر و زیانِ سازمان شود، از لحاظ حقوقی هیچ راهی برای جبران خسارت از جانب کارمند وجود نخواهد داشت. در حالی که بلافاصله پس از قرارداد با یک شرکتِ خدمات پشتیبانی شبکه، توافق‌نامه‌ای به نام SLA امضا می‌شود که در آن جبران خسارت‌های ناشی از کاهش کیفیتِ خدماتِ شبکه، به عهده‌ی شرکت سرویس‌دهنده خواهد بود و این توافقنامه به طور کامل وجاهت قانونی دارد. یکی از بهترین انواع این توافق‌نامه‌ها را شرکت خدمات شبکه پیراسیس با مشتریانش امضا می‌کند و به این ترتیب خیال کارفرما را بابت سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، راحت می‌کند.

 

جمع‌بندی:

برون‌سپاری خدمات شبکه نه تنها باعث می‌شود خدمات در سطحی بسیار بالاتر از چیزی که یک کارمند قادر به انجام آن است ارائه شود، قیمت تمام شده این خدمات را هم کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه باعث شده است تا امروز بیشتر شرکت های پیشرو به فکر برون سپاری چنین خدماتی بیفتند.

 

 

منبع : پیراسیس

.:: ::.
دانلود کتاب
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال دو شنبه 14 بهمن 1398 در ساعت

با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید. انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید.   وقتی که یک کتاب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافیست کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد.   در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست صد کتاب برتر تاریخ بیاندازید.   شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان و سرد زمستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند.  

کتاب صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید.   خودت باش دختر  

اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی مداد : شبکه اجتماعی مداد

.:: ::.
پرسونال برندینگ
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال جمعه 11 بهمن 1398 در ساعت

پرسونال برندینگ

امروزه با وجود رقابت‌های تخصصی فراوان موجود در صنعت، خوب بودن در هر مهارتی به‌تنهایی کافی و تضمین‌کننده موفقیت نیست. همه ما افراد مستعدی را می‌شناسیم که یا سر جای خودشان نیستند، یا کمتر از استحقاقشان دریافت می‌کنند، یا حتی بیکار هستند. برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ می‌گوید، افراد و مهارت‌هایشان نیز مانند محصولات کسب‌وکارها نیاز به معرفی دارند. در این نوشتار که بر اساس نظرات و صحبت‌های افراد با برند شخصی قوی در ایران و جهان تهیه‌شده است، راهکارهایی در زمینه رشد برند شخصی ارائه می‌دهیم.

 

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی، درواقع، یک “قدرت نرم” است. همانند اصول برندسازی محصول، برندسازی اشخاص هم بسیار مهم است. همه ما می دانیم این که صرفاً مدرک تحصیلی، تجربه یا عناوین شغلی می‌توانند موجب موفقیت فرد شوند، تصور درستی از بازار کار نیست. خواه‌ناخواه برندسازی و قدرت نرم بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم می‌شود، که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکر می‌کنند. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. به عنوان مثال برند مدیاک . درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

 

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خودتان و توانایی‌هایتان باعث می‌شود، شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید. نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و آن‌ها را مشخصاً نشان دهید و همچنین برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید. به‌مرور در حرفه خود شناخته شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد شود و ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه خود پیدا خواهید کرد.

 

پرسونال برندینگ چگونه ایجاد می‌شود؟

پرسونال برندینگ چیست

 

 

 

پرسونال برندینگ به معنای توسعه و تدوین یک برنامه بازاریابی شخصی (personal marketing plan) در زندگی حرفه ای افراد برای رسیدن به اهدافشان است. به عنوان مثال برند ژولی پولی .

 

سه سؤال مهم در اینجا مطرح است که باید به پاسخ آن‌ها فکر کنید:

 

چه عمل، تصمیم یا انتخابی می‌تواند بزرگ‌ترین تأثیر در رشد برند شخصی شما داشته باشد؟

سه نکته‌ای که در وب‌سایت شخصی خود و یا صفحه لینکدین باید به آن توجه کنید، باید بر روی آن تمرکز کنید، چیست؟

برای کسانی که به دنبال برند آنلاین قدرتمندی هستند و قصد استفاده از اینفلوئنسرمارکتینگ دارند، کدام اینفلوئنسرها را پیشنهاد می‌دهید؟ درواقع باید در حوزه تخصصی خودتان اینفلوئنسرها را بشناسید.

در کالج تپسل بخوانید!  آگاهی از برند، اهداف و روش های اندازه گیری

برندسازی شخصی و مقایسه آن با مفهوم شهرت

به بیان ساده پرسونال برندینگ  آن چیزی است که شما درباره خود بیان می‌کنید. این که می‌خواهید چه فردی و با چه مهارت‌هایی و تخصص‌هایی باشید و آن‌ها را در رزومه و فعالیت‌هایتان نشان دهید. اما شهرت چیزی است که دیگران درباره شما می‌گویند. پرسونال برند تحت کنترل شماست، اما وقتی شهرت داشته باشید، کنترل آنچه درباره شما بیان می‌شود سخت‌ است. البته افراد با پرسونال برندینگ قوی به‌مرور در حرفه خود و بین متخصصین شهرت پیدا می‌کنند.

 

 

 

۶ نگاه استراتژیک جهت رشد برندسازی شخصی تان

 برای رشد برند شخصی باید نگاهی استراتژیک و آینده‌محور داشته باشید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

 

۱-چگونه برای برند شخصی خود چشم‌انداز یا vision تعیین کنیم؟

رشد برند شخصی

 

می‌دانیم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و ایجاد یک برند باید vision  و mission تهیه کنیم. ایجاد برند شخصی هم در این زمینه مشابه برند کسب‌وکار است.

 

برای برندسازی شخصی باید ابتدا خود را به‌درستی بشناسید و همچنین شخصیت هدفتان (آن شخصیتی که می‌خواهید باشید) را هم مشخص کنید. این دو مرحله چارچوب برنامه‌ای برای زندگی شخصی و رشد حرفه‌ای شما فراهم می‌کند.

 

ما نمی‌توانیم تمام جنبه‌های زندگی خود را پیش‌بینی کنیم، اما تهیه چشم‌انداز بلندمدت و هدف برای زندگی حرفه‌ای به ما کمک می‌کند به‌طور مستمر برند شخصی خود را رشد دهیم.

 

۲-متمایز باشید

تمایز در پرسونال برندینگ

 

قانون اساسی برندسازی،”متمایز بودن” است و هیچ برندی در دنیا با کپی کردن به برند قوی‌ای تبدیل نشده است. باید هویت حرفه‌ای‌تان را بر اساس چیزی بنا کنید که در مورد شخص شما صدق می‌کند. برای این کار باید بدانید جنبه تمایز شما و توانایی‌های متمایز شما نسبت به بقیه چیست و روی آن‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

 

آن چیزی که شما را از رقیبانتان متمایز می‌کند، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودتان است. پس سعی کنید از کپی کردن ترفند و یا تکرار روش‌هایی که به اسم افراد دیگر ثبت‌شده است، دوری‌کنید.

 

۳- از تحلیل نقاط قوت-ضعف، فرصت- تهدید (SWOT) در پرسونال برندینگ استفاده کنید.

متخصصین بازاریابی، برند را با تحلیل SWOT نیز بررسی می‌کنند. برای شناخت کامل تحلیل SWOT این مطلب را پیشنهاد می کنیم.

 

این کار کمک می‌کند روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کنید و همچنین از فرصت‌های موجود در مسیر حرفه‌ای خود بیشترین استفاده را ببرید.

 

swot در پرسونال برندینگ

 

نقاط قوت و ضعف در برندسازی شخصی

مهارت‌ها، تجارب و موفقیت‌ها، خصوصیات شخصیتی خوب و یا آدم‌های مهمی که می‌شناسید، همه می‌توانند نقاط قوت شما باشند. این لیست می‌تواند ادامه داشته باشد و بر اساس vision توسعه پیدا کند. به نقاط قوت به‌عنوان دارایی‌هایی نگاه کنید که می‌توانند منجر به موفقیت شما شوند و برای حفظ و رشد بیشتر این توانایی‌ها تلاش کنید.

 

نقاط ضعف، آن حوزه‌هایی است که بر اساس vision و اهمیت آن‌ها می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید و یا برای تقویت آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به یاد داشته باشید که دو نقطه‌ضعف را در حوزه برندسازی شخصی باید رفع کرد و بدون آن‌ها هیچ راه دیگری برای موفقیت وجود ندارد. یکی مهارت‌های ارتباطی و دیگری شبکه‌سازی است. این دو نقطه ضعف حتماً باید رفع شود. از بقیه نقاط ضعف متناسب با اهمیت استراتژیک آن در حوزه تخصصتان می‌توانید صرف‌نظر کنید.

 

فرصت‌ها و تهدیدها در برندسازی شخصی

محیط کسب‌وکار، محیطی کاملاً پویا است که همیشه همراه با تغییرات است. این تغییرات فرصت‌ها و تهدیدهایی را ایجاد می‌کنند. به دنبال پیش‌بینی بازار کار حوزه تخصص خود باشید. در این حوزه چه فرصت‌هایی در آینده به وجود خواهد آمد و چه تهدیدهایی هم به وجود می‌آید.

 

بعدازاین بررسی‌ها می‌توانید استراتژی برند شخصیتان را بنویسید و می‌توانید بهترین جایگاه خود در بازار را از تلاقی نقاط قوت و فرصت‌ها به دست آورید.

 

۴-خودتان باشید

استراتژی برند شخصی شما باید ازآنچه هستید نشات بگیرد. استفاده از عناوین و جایگاه‌های تقلبی در برندسازی در بلندمدت جوابگو نخواهد بود.

 

ویژگی‌های اصلی استراتژی برند شخصی چهار مورد زیر است:

 

تمایز: کپی کردن، از شما یک بازیگر درجه‌دو می‌سازد.

تمرکز: سعی کنید استراتژی برند شخصی خود را در یک عبارت خلاصه کنید.

اعتبار و قانونی بودن: استراتژی برند شخصی شما باید بر اساس آنچه شما هستید و دارایی‌ها و تجربیات شما تعریف شود و صرفاً چیزی را می‌توانید ادعا کنید که واقعیت داشته باشد.

جذابیت در بازار: استراتژی خود را طوری در نظر بگیرید که در بازار خریدار داشته باشد. به عبارتی بر توانایی‌ها و مهارت‌هایی تمرکز کنید که کاربردی و نیاز بازار باشد.

 

 

۵-چگونه در پرسونال برندینگ مخاطبین خود را بیابیم؟

بعد از تهیه چشم‌انداز پرسونال برندینگ، همانند محصول که برای فروش آن نیاز به شناخت بازار مشتریان دارید، برای پرسونال برندینگ هم نیاز به شناخت مخاطبین خود دارید. در واقع در پرسونال برندینگ تخصص و مهارت‌های خود را به مدیران عرضه می کنید و یا اگر خود در سمت مدیریت هستید، به جامعه مشتریان ارائه می‌دهید.

 

سعی کنید انگیزه افراد (مدیران یا مشتریان پروژه‌ها و محصولات شما)، در همکاری با شما را متوجه شوید. دانستن اهداف و انگیزه‌ها فرصت‌های خوبی در اختیارتان خواهد گذاشت. در این صورت می‌توانید برای رشد و پیشرفت خود مهارت‌هایی را در همین راستا به دست آورید و یا در رزومه و توضیحات خود به توانایی‌های مربوط خود اشاره‌ کنید.

 

برای جذب مخاطبان، در فضای آنلاین فعال باشید

پرسونال برندینگ در شبکه های اجتماعی

 

با حضور در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در وبلاگ‌ها می‌توانید با مخاطبین خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و در حوزه تخصصی‌تان شناخته شوید.

بیشترین فعالیت را در آن شبکه اجتماعی داشته باشید که اکثر مخاطبین موردنظرتان آنجا فعال هستند. ولی به عنوان یک فرد متخصص و کارشناس حتماً پروفایل لینکدین با اطلاعات کامل ایجاد کنید.

تهیه ویدئو بهترین ابزار برای ارتقای برند شخصی است. می‌توانید مباحثی را که در آن تخصص دارید، در ویدئویی آموزش دهید و در یوتیوب یا کانال آپارات با نام خودتان منتشر کنید.

یک وب‌سایت حرفه‌ای برای انتشار مطالبتان، بهترین تأثیرها را روی پرسونال برندینگ شما دارد. با ورد پرس می‌توانید وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

برگه “درباره من” در وب‌سایت شخصی، مکانی است که در آن داستان حرفه‌ای خود را بیان می‌کنید. می‌توانید در این صفحه از علائق و سرگرمی‌هایتان نیز بگویید، اما دقت کنید که زیاد وارد جزئیات نشوید تا شکل حرفه‌ای وب‌سایت حفظ شود.

برگه “ارتباط با من” را در وب‌سایتتان فراموش نکنید. این صفحه دقیقاً جایی است که اصطلاحاً conversion یا تبدیل به مشتری اتفاق می‌افتد و مخاطبین شما برای پیشنهادهای همکاری با شما وارد مکالمه می‌شوند. با طراحی مناسب این صفحه می‌توانید فرصت‌های حرفه‌ای خوبی کسب کنید. قرار دادن یک فرم برای ارسال پیام، پیشنهاد مناسبی برای ساختار این صفحه است.

با تدوین استراتژی برای بازاریابی محتوای بلاگ و همچنین بهبود سئوی وبسایت مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

در کالج تپسل بخوانید!  معرفی ۲۰ کتاب که هر کارآفرین باید بخواند!

۶-از برند شخصی خود محافظت کنید.

محافظت از برند شخصی

 

هر چقدر برند شخصی خود را قوی‌تر کنید و در حوزه تخصصی خودتان بیشتر شناخته شوید، بیشتر نیاز به مراقبت از برند و توجه به اخبارها خواهید داشت. افرادی که به دنبال متخصصینی مانند شما می‌گردند، با جستجوی نام شما در اینترنت، سعی می‌کنند اطلاعاتی از شما کسب کنند. به همین دلیل باید محتوایی را که مشتریان و جامعه هدف شما می‌خوانند، را بررسی و کنترل کنید.

 

نداشتن صفحه شخصی فعال در اینترنت، باعث می‌شود با جستجوی نام شما، نتایجی مربوط به اشخاص دیگر نشان داده شود و این موضوع تأثیر منفی در نگاه فرد مراجعه‌کننده به شما خواهد داشت، مخصوصاً اگر حوزه فعالیت شما مرتبط به تکنولوژی و یا اینترنت است، به این مسئله بیشتر توجه کنید.

از راهکارهای دیگر برای حفظ برند شخصی، ایجاد اکانت گوگل پلاس به نام خود و ارسال مطالب در گوگل پلاس است. هم‌چنین نوشتن پست مهمان در سایت‌های مختلف مرتبط با تخصص شما راهکار موثری است. وجود مطالب شما در سایت‌های‌ تخصصی، تأثیر مثبت بر روی برند شخصی شما دارد و باعث می‌شود در سرچ نام شما، مقالاتتان در سایت‌های تخصصی هم نمایش داده شود.

با استفاده از google alerts می‌توانید صفحاتی در وب که نام شما در آن ذکر می‌شود، را دریافت کنید.

منبع : کالج تپسل

.:: ::.
خوش آب و هواترین شهر ترکیه کجاست؟
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال یک شنبه 29 دی 1398 در ساعت

 

ترکیه را به حراج هایش می شناسیم، کشوری پر از مساجد و بناهایی با معماری عثمانی. حتما شما هم می دانید که اغلب ایرانی ها تور استانبول را خریداری می کنند تا بتوانند ضمن بازدید از اماکن دیدنی، به خرید پوشاک با قیمت مناسب بپردازند؛ همیشه تا صحبت از سفر به ترکیه به میان می آید این بحث عجین می شود با بهترین زمان حراجهای استانبول و غذاهای ترکی ناب اما امروز می خواهم از یکی از لوکس ترین شهرهای ترکیه برای شما بگویم و این متن مخصوص کسانی است که در فکر خرید تور آنتالیا هستند و سفری مقرون به صرفه و پر از صرفه جویی مد نظر آنها نیست؛ تور ارزان آنتالیا را کنار بگذارید و با ما همراه شوید تا بهترین و خوش آب و هواترین شهر ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنم و از بارزترین ویژگی هایش برای تان بگویم.

چرا آنتالیا مشهور شد؟

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب شرق کشور ترکیه است و به خاطر وجود دریای مدیترانه همواره سواحل این شهر برای ساکنان ترکیه پرطرفدار بودند. با ساخت هتل های بسیار لوکس در آنتالیا در حالی که اقامت در آنها بسیار ارزان بود، گردشگران خارجی از اروپا و ایران به سوی آنتالیا سرازیر شدند و حالا شاهدیم که بهترین و شیک ترین هتل های ترکیه در شهر آنتالیا مستقر هستند.

012

چرا ایرانی ها زیاد به آنتالیا می روند؟

قیمت اقامت در هتل های آنتالیا برای ایرانیان نیز مقرون به صرفه بود و با حدود 5 میلیون تومان می شد که چند روز در بهترین هتل های این شهر اقامت کرد اما در دو سال گذشته به خاطر تورم سرسام آوری که در ایران شاهد آن هستیم، سفر به آنتالیا برای ایرانی ها گران تمام می شود. از آنجایی که آنتالیا از نظر طبیعت و امکانات تفریحی واقعا جذاب است این روزها ایرانیان بیشتر طرفدار تور زمینی آنتالیا شده اند و شاهدیم که از حالا تور زمینی آنتالیا نوروز 99 جزو اولین انتخاب های هموطنانمان برای سفر خارجی است.

آیا آنتالیا ارزش سفر و هزینه را دارد؟

آنتالیا شهری در ساحل مدیترانه است که از بهار تا اواسط پاییز آب و هوایی عالی دارد. امکانات خوب، آب و هوای مناسب دلایل محکمی برای سفر به این شهر جذاب هستند. ناگفته نماند که در آنتالیا نیز مانند استانبول مراکز خرید زیادی وجود دارد که همین موضوع باعث شده که ایرانیان برای سفر نوروزی خود تور نوروز آنتالیا نوروز 99 را خریداری کنند تا بتوانند در کنار تفریحات از حراج ها نیز لذت ببرند البته در آنتالیا مراکز خرید لوکس با کالاهای بسیار گران قیمت نیز وجود دارد که برای برخی از توریست ها می تواند جالب باشد.

013

بهترین ساحل آنتالیا کجاست؟

لارا چند سالی است که همواره به عنوان بهترین ساحل آنتالیا معرفی می شود. در ساحل لارا صدها هتل وجود دارد که بسیاری از آنها به قدری تفریحات در خود دارند که مسافران نیازی به مراجعه به شهر را پیدا نمی کنند. انواع خدمات اسپا، استخر، ساحل خصوصی، تفریحات ساحلی، گردش در محوطه های سرسبز، برنامه های شبانه، وجود کلاب و سالن های بندسازی و... تنها بخش کوچکی از تفریحات موجود در هتل های ساحل لارا هستند.

سفر زمینی از استانبول به آنتالیا ارزش دارد؟

آنتالیا در جنوب غربی و استانبول در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده اند اما برای سفر زمینی بین این دو شهر باید دست کم 700 کیلومتر را طی کنید که با اتومبیل شخصی و بدون هیچ گونه توقف حدود 8 ساعت و ربع زمان لازم است. ایرانیان بسیار کمی تصمیم می گیرند که از آنتالیا به استانبول (یا بالعکس) بروند زیرا این کار با تاکسی یا کرایه اتومبیل مقرون به صرفه نیست و اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، بهتر است از ایران تور زمینی استانبول یا تور زمینی آنتالیا را خریداری کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آنتالیا شهر خوبی برای سفر هست یا خیر توصیه می شود که از وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی دیدن کنید که راهنمای سفر خوبی در رابطه با آنتالیا دارد.

.:: ::.
کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال پنج شنبه 19 دی 1398 در ساعت

کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی

آموزش زبان انگلیسی در نیم قرن اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. زمانی بود که اگر کسی قصد داشت زبان انگلیسی یاد بگیرد تنها کتاب های محدودی در اختیار داشت و مهم نبود که هدف او برای زبان آموزی چیست بلکه باید بعد از آموزش کلیاتی، یا خودش به دنبال کتاب های مورد نیازش می رفت یا اگر مؤسسه ای هم وجود داشت که کتاب هایی داشته باشد، استاندارد خاصی برای ارائه آن ها نبود. ولی امروزه نه تنها حوزه های یادگیری زبان انگلیسی بسیار تخصصی شده اند و هر کس با توجه به نیاز خود و رشته تحصیلی اش می تواند کتاب های زبان انگلیسی و متون آموزشی تخصصی را تهیه کند بلکه رده های سنی مختلف هم کتاب آموزش زبان خودشان را دارند. کتاب های آموزشی مخصوص هر رده سنی با توجه به نیاز همان گروه سنی طراحی شده اند. مسائل و ذغدغه های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با هم متفاوت است و موضوعاتی که برای آن ها جذابیت داشته باشد هم زمین تا آسمان با هم فرق می کنند. شما می توانید با توجه به رده سنی خود یا فرزندتان کتاب زبان آموزشی و تمرینی مناسب را تهیه نمایید.

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان

بیشتر کتاب های آموزش زبان برای بزرگسالان تهیه شده اند. این کتاب ها موضوعات مختلف و مهارت های گوناگونی را به طور جداگانه آموزش می دهند. برخی از کتاب ها هم هستند که به شکل تخصصی برای کسانی که می خواهند در آزمون زبان شرکت کنند طراحی شده اند. آموزش زبان برای بزرگسالان شاید پیچیده تر به نظر برسد ولی با توجه به اینکه معمولا آن ها هدف خود را می دانند و برای یادگیری زبان انگیزه دارند، بهتر هم می توانند تمرکز کنند و می توان به طور مستقیم موضوعات آموزشی را به آن ها یاد داد. آنچه در آموزش زبان بزرگسالان باید در نظر بگیرید، این است که کدام شیوه های آموزشی برای شما مناسب ترند و با کدام شیوه های آموزشی بهتر یاد می گیرید و با توجه به این مسئله کتاب آموزش زبان خود را انتخاب کنید.

032

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان با توجه به دغدغه های آن ها طراحی می شود.

کتاب های آموزش زبان نوجوانان

اهمیت آموزش زبان نوجوانان کمتر از بزرگسالان نیست. ممکن است که در سنین پایین، نوجوانان متوجه اهمیت یادگیری زبان نباشند، ولی اکثر والدین با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک نیاز ضروری در تحصیل و آینده فرزندانشان هست، آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنند. بعضی از نوجوانان هم خود تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارند. کتاب آموزش انگلیسی برای نوجوانان باید به گونه ای طراحی شود که رغبت آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی بیشتر کند. همچنین مسائل کتاب باید متناسب با سن آن ها طراحی شود. درست است که می توان یادگیری مستقیم را برای نوجوانان اجرا کرد ولی همچنان استفاده از روش های غیر مستقیم مطالب را بهتر برای آن ها نهادینه خواهد کرد. تکرار و تمرین از نکات کلیدی در آموزش زبان نوجوانان است.

033

آموزش زبان نوجوانان باید همراه با شیوه های جذاب یادگیری فعالانه باشد.

آموزش زبان کودکان

کمتر پیش می آید که کودکان خودشان تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی بگیرند ولی شاید به دلایلی مجبور یا متمایل به آن شوند. آموزش زبان کودکان باید غیرمستقیم و همراه با بازی و تفریح باشد. کتاب های آموزشی انگلیسی برای کودکان مملو از اشعار و رنگ های شاد و تمرین های فیزیکی و بازی هستند. امروزه کتاب های متنعی در زمینه آموزش زبان کودکان وجود دارد و شما می توانید با توجه به علایق کودکان این کتاب ها را برای آن ها تهیه کنید. مخصوصا داستان­های مصور برای گروه سنی آن ها بسیار جذاب خواهد بود.

.:: ::.
معروف ترین مساجد استانبول
نویسنده ولی غلامی تاریخ ارسال یک شنبه 1 دی 1398 در ساعت

معروف ترین مساجد استانبول

در بین هزاران مکان دیدنی،تفریحی و تاریخی استانبول؛ مساجد خاص و تاریخی بسیاری، با قدمت های مختلف به چشم می خورد. اگر مسافر این شهر می باشید بازدید معروف ترین آن ها را از دست ندهید.

 

به طور کلی و براساس اطلاعات اداره کل امور مذهبی ترکیه در این کشور 82693 مسجد، باقی مانده از دوران مختلف وجود دارد؛ که بیشترین آن ها در شهر استانبول، پایتخت سابق، مهم ترین و بزرگترین شهر آن، قرار دارد.

شهر استانبول پس از تشکیل حکومت جمهوری ترکیه از سال 1923 دیگر پایتخت این کشور نبود، اما با این وجود هنوز هم اولین و مهم ترین شهر این کشور می باشد. حتی در سال 2010 به عنوان سومین شهر توریستی جهان معرفی شد. شهرت و محبوبیت این شهر بیشتر به دلیل وجود مکان های تاریخی و گردشگری خاص می باشد که مساجد زیبای واقع در آن بخش مهمی از این مکان های تاریخی می باشند. در این شهر با احتساب مساجدی که امروزه به موزه تبدیل شده اند،3113 مسجد بزرگ و تاریخی وجود دارد. در ادامه با 5 مسجد معروف استانبول آشنا خواهیم شد.

 

مسجد ایاصوفیه /  Hagia Sophia Museum

مسجد ایاصوفیه از مشهورترین و جذاب ترین بناهای تاریخی استانبول می باشد. این مسجد که حالا به موزه تبدیل شده است به عنوان نماد شهر استانبول شناخته می شود. این مسجد در طول تاریخ شاهد اتقافات گوناگونی بوده و همیشه نقش مهمی در این کشور داشته است.

قبل از به قدرت رسیدن حکومت عثمانی در این کشور، مسجد ایاصوفیه بزرگترین کلیسا مسحیت کاتولیک در شرق بوده که به دست ژوستین اول در سال 537 میلادی ساخته شده بود. اما پس آن در سال 1453 به دستور شاه محمد عثمانی به مسجد تبدیل شد، و در اخر در سال 1935 به دستور آتاتورک به موزه تبدیل وبه عنوان مکان تاریخی به روی عموم باز شد.

مسجد ایاصوفیه یکی از بزرگترین دستاوردهای معماری رنسانس جهان شناخته می شود. گنبد این مسجد با 180 پا ارتفاع و حدود 100 پا عرض به عنوان انقلابی در تاریخ معماری جهان در نظر گرفته شده است. البته این گنبد عظیم به همراه 4 مناره بلند آن به شکل امروزی در دوران حکومت عثمانیان ساخته شده است.

چطور به ایاصوفیه برویم؟

مسجد ایاصوفیه در قلب محله سلطان احمد، نزدیک به سایر جاهای دیدنی استانبول همچون آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی استانبول و مسجد آبی قرار گرفته است. برای رسیدن به این مسجد به غیر از تاکسی می توانید از ترامواهای شهری استفاده کنید و در ایستگاه سلطان احمد از قطار پیاده شوید.

زمان بازدید از ایاصوفیه

ساعات بازدید این مسجد در 6 ماه دوم سال از ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر می باشد. البته آخرین فرصت ورود ساعت 16 می باشد. در 6 ماه اول سال نیز از ساعت 9 صبح تا 19 فرصت بازدید دارید که گیشه فروش بلیط در ساعت 18 بسته می شود.

مسجد سلطان احمد /  The Blue Mosque

مسجد سلطان احمد یا مسجد آـبی دومین مسجد مهم ترکیه می باشد که در استانبول در نزدیکی ایاصوفیه واقع شده است. این مسجد در پی موفقیت های سلطان احمد در چندین جنگ پیاپی برای شکرگزاری و همچنین قدرت نمایی معماری عثمانیان در نزدیکی مسجد ایاصوفیه ساخته شد. طراحی داخلی این مسجد با میلیون ها کاشی آبی رنگ در کنار معماری خاص آن، در میان گردشگران بسیار محبوب شده است.

همانطور که در بالا گفته شد دلیل ساختن این مسجد در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، نمایش قدرت معماری فوق العاده عثمانیان و مسلمانان به جهانیان بوده است. این مسجد با 6 مناره بلند و چشم اندازی بسیار زیبا از تنگه بسفر، تصویری بسیار زیبا از سفر استانبول بریتان به وجود خواهد آورد.

ساعات بازدید از مسجد آبی

این مسجد هنوز هم محلی برای عبادت مسلمانان بوده، و روزانه به غیر از هزاران گردشگر که برای بازدید وارد مسجد می شوند، نمازگزاران زیادی برای عبادت به مسجد می روند. به همین دلیل که این مسجد هنوز مکانی برای عبادت می باشد، ساعات بازدید آن پیوسته نیست و ساعاتی در روزباز می باشد. در تمامی روز های سال ساعات 8:30 تا 11:30 – 12:00 تا 14:30 – 15:30 تا 16:45 می توانید برای بازدید وارد مسجد شوید.

 

مسجد سلیمانیه /  Süleymaniye Mosque

این مسجد نیز یکی دیگر از شاهکار های معماری عثمانی ها میباشد که به دستور سلطان سلیمان اول، به دست معمار مشهور سینان ساخته شده است. ساخت مسجد سلیمانیه در سال 1550 آغاز و با تلاش هزاران نفر پس از هفت سال به اتمام رسید.

مسجد سلیمانیه در ارتفاع و بر روی تپه ای بلند ساخته شده است. این مسجد به غیر از این که مکانی برای عبادت بوده است دارای حمام، بیمارستان، مدرسه قرآن و کاروانسرا و آشپزخانه ای عمومی برای فقرا بوده است.

این مسجد در منطقه فاتیح استانبول واقع شده است. راحت ترین راه دسترسی به آن از طریق مترو یا تاکسی های شهری می باشد. به طور متوسص مدت زمان لازم برای بازدید از این مسجد حدود یک ساعت می باشد.

حال که شهر استانبول را به عنوان مقصد بعدی سفرتان انتخاب کرده اید، می توانید برای از صفحه بلیط هواپیما استانبول با قیمتی بسیار مناسب، البته به صورت آنلاین، بلیط خود را خریداری کنید.

 

مسجد فاتح استانبول /  Fatih Mosque

یکی دیگر از مساجد خاص واقع در استانبول مسجد فاتح می باشد که توسط اولین پادشاه عثمانی، سلطان محمد فاتح به مساحت حدود3400 متر مربع ساخته شد. معماری این مسجد به اندازه ای باشکوه و زیبا می باشد که در لیست برترین جاذبه های دیدنی ترکیه قرار گرفته است.

در گذشته درست در مکان فعلی مسجد فاتح، ساختمان کلیسایی قدیمی بود که سلطان محمد فاتح دستور تخریب آن و ساخت مسجد جدیدی را داد. این مسجد اولین مسجد ساخته شده توسط عثمانیان می باشد.

این مسجد یکی از 10 مسجد استانبول و شاهکاری از معماری دوره عثمانی شناخته می شود. بنای اولیه این مسجد به علت زلزله سال 1766 آسیب شدیدی وارد شد. البته 5 سال بعد بنای بازسازی شده آن به روی عموم بازگشایی شد.

چطور و کی به بازدید مسجد فاتح برویم؟

آسان ترین راه رسیدن به این مسجد، از طریق اتوبوس های شهری می باشد. نها لازم است در ایستگاه فاتیح کامی از اتوبوس پیاده شوید. هزینه ورود به این مسجد کامل رایگان بوده و در تمامی روزهای سال به غیر از زمان های برکزاری نماز از ساعت 9 صبح تا 6 شب به روی بازدیدکنندگان باز می باشد.

به طور کلی حمل و نقل در استانبول بسیار راحت بوده و می توانید به راحتی با اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی یا دولموش های ترک به سراسر شهر دسترسی داشته باشید. اما اگر به دنبال بهترین منطقه برای رزرو هتل استانبول می باشد، خوب است بدانید که میدان تکسیم و خیابان استقلال مشهور ترین  منطقه تفریحی و گردشگری این شهر می باشد.

 

 

مسجد اورتاکوی / Ortaköy Mosque

آخرین مسجد از استانبول که می خواهیم برایتان معرفی کنیم، مسجد اورتاکوی می باشد. این مسجد در کنار تنگه بسفر واقع شده و در زمان عثمانیان به دستور داماد یکی از وزراء ساخته شده است.

این مسجد قدیمی با معماری باشکوه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. البته موقعیت جغرافیایی این مسجد در محله بشیکتاش در غرب تنگه جذابیت آن را دوچندان کرده است. از دیگر ویژگی های این هتل قرارگیری آن در منطقه توریستی شهر می باشد که دسترسی به آن را بسیار راحت کرده است.

برای بازدید از این موزه همه روزه به غیر از زمان اقامه نماز از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.

برای مقایسه و خرید بلیط هواپیما می توانید از این قسمت سایت طاهاگشت اقدام کنید.

 

.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :